Élménydús nyári kirándulás a Kohézióval

Oravicabánya - Stájerlakanina, 2016. július 10. - A Bánság nevezetességeivel ismerkedtek a Kohézió Egyesület által támogatott családok gyermekei egy élménydús nyári kiránduláson.

Július első felében egy gyönyörű nyári napon, vasárnap kora reggel indultunk a várva-várt tematikus körútra, a Bánság nevezetességeivel ismerkedni. Az egyesület nyilvántartásában szereplő gyerekek, illetve a Kohézió Baráti Köre autóbuszos családi kirándulásának első megállója a csodálatos oravicabányai vasútállomás volt, ahová busszal érkeztünk, innen indultunk a 34 km hosszú híres hegyi vasúton Stájerlak-Anina felé. Az Európa első hegyi vasútjai közé tartozó Oravicabánya–Anina hegyi vasúton, 14 alagúton, 10 völgyhídon át a fapados kis szerelvényen utazva csodáltuk az elénk táruló fantasztikus tájat.

A kétórás vonatozás után jólesett egy kis pihenő. Egy Anina melletti üdülőközpontban a finom kiadós ebéd elfogyasztása közben ismerkedtünk, barátkoztunk, majd elindultunk a következő célpont felé, a csodaszép Bigér vízeséshez. A vízesés különlegessége abban rejlik, hogy egy föld alól előtörő patak táplálja, és nem egyetlen széles sávban ömlik le a víz a sziklafalról, hanem sok apró párhuzamos szálra bomolva egy csodás vízfüggöny gyönyörködteti a látogatókat. A vízfüggöny zöldes zafir színű csillogását a sziklafalra lerakodott moharéteg adja. Csapatunk felsétált a kiépített útvonalon a forrásig, ahol megpihentünk, és felfrissültünk a forrás friss vízével.

A körút következő állomása, a Bánsági régió híres ógerlistyei malomparkja, mai nevén a település szülötte után Eftimie Murgu, régi elnevezése (Rudaria) következett, ahol egyetlen folyó partján, a csodás Gerlisyte völgyében 22 vízimalom található. A védettség alatt álló malmok jellegzetessége hogy, a sebes vizű patak mellett a fából készült malomépületek cölöpökön állnak a patakmederben vagy a mesterségesen kialakított gátak mellett, a vízkerékre egy szűk csatornán keresztül engedik rá a vizet, és minden jelenleg is működő malmon ott szerepel a tulajdonos, vagy a tulajdonos család neve.

Fantasztikus élményben volt részünk és csodás tájakat látogattak meg a temesvári gyerekek és kísérőik. Az élménydús körút támogatása a Keresztszülő program forrásaiból és a Kohézió Egyesület saját költségvetéséből történt.

Nyugati Jelen, Sipos Ilona programszervező tudósítása

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Az értékrendről

A könyvben bemutatott értékrendi ábrázoló fejtegetések tovább bővíthetők, fejleszthetők ... >>